Tlačová správa
V Štúdiu L+S nové predstavenie s Kaiserom a Lábusom
So svojskou interpretáciou Don Quijota sa na doskách Štúdia L+S predstavili Jiří Lábus a Oldřich Kaiser. Pred dvoma týždňami malo nové spracovanie španielskej klasiky premiéru v Prahe, v piatok 10. novembra ho prvýkrát uvediedli v Bratislave. Kaiser s Lábusom idú vo svojej interpretácii ďalej ako je obvyklé a Milan Lasica by ich aj preto pokojne pripísal do zoznamu autorov k Cervantesovi, Satinskému, Strniskovi a sebe. Dona Quijota postihol osud veľkých literárnych diel - aj keď ide o jeden z najznámejších svetových románov, podobne ako Hamleta ho málokto skutočne čítal. Aj Sancho Panza - Oldřich Kaiser sa v knihe dostal len po 50 stranu. Napriek tomu hovorí: "Je to o dnešku, pán je sluha, sluha je pán."
nbsp;
účasťou predstavenia sú tiež pesničky Miroslava Kořínka a Jara Filipa s textami Milana Lasicu a Tomáša Janovica. Práve tie spôsobujú Kaiserovi najväčšie problémy - pomáha si ťahákom a okuliarmi. Starosti mu naopak nerobí fakt, že musí byť na javisku počas celej inscenácie. "Na scéne čas plynie rýchlejšie," vysvetľuje. "Text sme neustále redukovali, no napokon bol stále pridlhý a museli sme ho skrátiť ešte o polovicu," popísal režisér Vladimír Strnisko peripetie sprevádzajúce výber vhodného materiálu z knihy plnej nadčasových myšlienok. Jeho zámerom bolo spraviť inscenáciu tak, aby aj divák, ktorý knihu nečítal, pochopil jej posolstvo.
nbsp;
a česko-slovenským uvedením - koprodukciou Štúdia L+S a pražského divadla Kalich - sa skrýva dlhý príbeh. Nápad zdramatizovať španielsku a svetovú klasiku zrel v už dávno hlave Júliusa Satinského. Vo fragmentoch bola hra dokonca rozoskúšaná. Po smrti Satinského sa k textu dostal šéfredaktor Divadelných novín Ján Kolář a trval na jeho realizácii. Podľa Milana Lasicu bolo pri výbere hercov nemožné nedôjsť k známej českej dvojici. Don Quijote by sa mal v Bratislave hrať dvakrát za mesiac. Plánujú sa aj zájazdové predstavenia v ďalších slovenských mestách.
.............................................................................................................
generálny partner: Media Partner
reklamní partneri: Produkčný dom FORZA, Hotel Sorea
mediálni partneri: TV Markíza, Rádio Okey, Rádio Hey, denník Pravda, týždenník Markíza
12. november 2006