Tlačová správa

Skončil sa úspešný, 20. ročník Festivalu českého divadla

Vypredaným predstavením českého Studia Ypsilon a ich hre ŠKAREDÁ STŘEDA aneb TETA Z HALIFAXU vyvrcholil vo štvrtok 20. ročník FESTIVALU ČESKÉHO DIVADLA. V rámci programu vystúpilo sedem scén, ktoré dokázali osem večerov naplniť sálu bratislavského Štúdia L+S. Najväčšiemu záujmu sa už tradične tešilo Divadlo Járy Cimrmana, ktoré hralo hneď dva razy svoju kultovú hru Záskok. Aktuálny ročník najväčšej prehliadky českého divadla na Slovensku, ktorá trvala od 4. do 14. novembra, navštívilo okolo 1600 ľudí. 
,Dvadsiaty ročník Festivalu Českého divadla v Štúdiu L+S predstavil sedem inscenácií siedmych divadiel. Všetky predstavenia boli vypredané (Cimrmanovci dvakrát), takže pri kapacite dvesto miest sa dá jednoducho spočítať celkový počet divákov. Toľko štatistika. Oveľa dôležitejší je fakt, že naši diváci prijali dramaturgiu festivalu, ktorá nešla iba po osvedčených tituloch a "plagátových" menách. So záujmom sledovali celú škálu súčasného českého divadelníctva v najrôznejších podobách a výrazoch. A to je na festivale to najcennejšie,” uviedol výkonný riaditeľ Štúdia L+S Pavol Danišovič.
krem úplne vypredaného predstavenia Divadla Járy Cimrmana a ďalších etablovaných českých divadelných scén sa tlieskalo aj "mladej experimentálnej generácii" z MeetFactory, ktorá prišla s hrou You Happy Me Happy a taktiež A Studiu Rubín a hre Zakázané uvolnění.
estival už tradične sprevádzala výstava, tento raz výber z kresieb dvoch autorov Vladimíra Jiránka a Fedora Vica s názvom PRED a (dvadsať rokov) PO.
baja pred rozdelením republiky publikovali spoločne v československom denníku LIDOVÉ NOVINY a výstava ponúkne ich reflexie na dianie v samostatných republikách. Výstavu pripravilo Štúdio L+S v spolupráci s Českým centrum.
20.ročník Festivalu českého divadla sa konal pod záštitou Veľvyslanectva Českej republiky na Slovensku a je realizovaný s finančnou podporou Ministerstva kultúry Slovenskej republiky a Ministerstva kultúry Českej republiky.
xkluzívnym partnerom festivalu je TIPOS, národná lotériová spoločnosť, a.s.
enerálny reklamný partner: Slovenská sporiteľňa
lavní reklamní partneri: PPC Power, cestovná kancelária Hydrotour
eklamní partneri: Česká centrála cestovného ruchu - Czech Tourism, hotel Tatra, České centrum
ediálni partneri: Rádio Europa 2, denník Pravda, týždenníky Slovenka a .týždeň, Kam do mesta, kedykam.sk, SITA Slovenská tlačová agentúra, Bratislavské kultúrne a informačné stredisko, Produkčný dom Forza
15. november 2013